top of page
  • Zviya Baron

חשמל אל-חוט (wireless electricity): מחלום - למציאות

סדרת EmpowerTech


מהחזון של טסלה ב-1899 ועד ימינו, האם חשמל אל-חוטי הוא הפתרון לאתגרי הפלקסביליות והקיבולת של הרשת?

 

צביה ברון, Energy-Tech. Business. Partnerships

20-08-2023



בגיל 12 שמעתי לראשונה על החזון של ניקולה טסלה בנוגע לחשמל ללא חוטים (חשמל אל-חוט) ועל המצאת סליל טסלה שלו. הגאונות והפשטות (לכאורה) של הרעיון שבסיסו עומדת העברת אנרגיה דרך האוויר ללא צורך בחיבורים גופניים נראה כמו פט מסיפור מדע בדיוני. ועם זאת, היום אנחנו עדים להפיכת חלומו של טסלה למציאות מוחשית.

ההתלהבות של טסלה מחשמל אל-חוט הוצגה באמצעות סליל טסלה, שהדגים העברת האנרגיה דרך האוויר (באמצעות השראה). למרות שנתקל בספקנות בתקופתו, טסלה מהווה השראה ליזמים כיום להתגבר על אתגרים שנראו בלתי אפשריים עד לאחרונה.




מהפכה בהעברת אנרגיה מודרנית


חברות מובילות שהופכות את החזון של טסלה למציאות:

Wi-Charge מתמחה בפתרונות טעינה מרחוק באמצעות אנרגיה אינפרה אדומה. הטכנולוגיה מאפשרת למכשירים להיטען מרחוק, אפילו במרחק, למגוון רחב של יישומים, החל מבתים חכמים ועד לשימושים תעשיתיים. עוד פרטים ב- www.wi-charge.com


הטכנולוגיה המהפכנית של חברת Ossia ,טכנולוכית COTA הופכת את החללים לאזורי :"כוח", ומאפשרת למכשירים להיטען ללא צורך בהטענה חוטית או במשטחי הטענה. ניתן להטעין מספר מכשירים בו זמנית באמצעות מערכת ה-Cota. גלו עוד על הטכנולוגיה ב. www.ossia.com .


טכנולוגיית WattUp של חברת Energous Corporation משתמשת באנרגיה של תדר רדיו כדי להעביר חשמל דרך האוויר למכשירים שונים, כולל טלפונים ניידים ומכשירים נישאים. טכנולוגיה זו מחזיקה את הפוטנציאל ליצור מערכות טעינה ללא חוטים בבתים, משרדים וחללים ציבוריים. חקרו את החידוש שלהם בwww.energous.com .


הפרויקט המרגש ביותר לעניות דעתי הוא הפרויקט שמקרב את חזונו של טסלה למציאות במידה הרבה ביותר. פיילוטים מבטיחים מאת חברה כמו Emrod מקרבים את האפשרות להעברת חשמל ללא חוטים. אמרוד, שממוקמת בניו זילנד, העבירה בהצלחה חשמל למרחק של מספר קילומטרים באמצעות טכנולוגית חדשנית. הפיילוטים הללו משמשים בחינה טובה של העולם האמיתי, ומספקים תובנות חשובות ליישומים מעשיים. ככל שהטכנולוגיה מתבגרת, תובנות אלו ישחקו תפקיד מכריע בשיפור היעילות והאפקטיביות שלה. לפרטים נוספים: https://emrod.energy/


אתגרים

הדרך אל חשמל ללא חוטים אינה נקייה מאתגרים כגון, יעילות העברת החשמל, טיפול בבטיחות ודאגות של משתמשים ורגולטורים באשר לבטיחות ולבריאות של משתמשים, כמו גם עלויות הפתרון. עם זאת, דרך התקדמויות מדעיות וטכנולוגיות, אנו רואים יותר ויותר פיתוחים בתחום.

יתרון הגדול - קיימות ואיפשור מהפכת האנרגיה

מעבר לנוחות, יש לחשמל ללא חוטים פוטנציאל מקיים עמוק. בתחילת המאה ה-21, יצרה מהפכת הסלולר שינוי מהותי במפת התקשורת ביבשת אפריקה. פתיחת השוק הסלולרי איפשרה ליבשת לקפוץ על שלב ולעבור ממצב בו ארין כמעט חדירה של טלפונים למצב בו לעשרות מיליוני אנשים יש בעלות על טלפון סלולרי. בהקבלה, מה יקרה א במקום להקים תשתית הולכה יקרה, נצטרך להקים מספר עמודי תקשורת דרכם יעבור החשמל? פתרון אל-חוטי גם בעולם המערבי, הסובל ממצוקה הולכת וגוברת של קיבולת הולכה לאנרגיות מתחדשות, יספק פתרונות ברי קיימא בזמן מהיר יחסית ובעלויות הגיוניות.



ככל שהעניין האישי שלי בנושא זה ממשיך לגדול, אני נרגשת להיות עדה למהפכה המתמשכת של חשמל ללא חוטים. מה שנראה כלא ניתן להשגה עד לא מזמן, כעת נמצא בהישג יד.. 🌟🔌⚡

פוסטים אחרונים

bottom of page